پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251425
عشاير در ميان خشم برنوهاي خود، سروده هاي لطيف شاعرانه دارند
تاریخ انتشار : 1401/03/29
نمایش : 794
رئيس سازمان بسيج عشايري کشور گفت: چون عشاير با طبيعت خو دارند و از قيد و بندها رها هستند غالبا شعراي حماسي پرورش داده و در ميان خشم برنوهاي خود شعرهاي لطيفي دارند و بر روي اين برنو شعرهايي به قدمت تاريخ هک شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ سرهنگ احمد سعيدي رئيس سازمان بسيج عشايري کشور عصر امروز در آيين شب شعر شهداي جامعه عشايري کشور که با عنوان "شهداي ايل" نامگذاري شده است، اظهار کرد: چرايي و چيستي برگزاري شب شعر در حاشيه کنگره ملي شهداي جامعه عشايري اين است، شعر رگه هاي نبوغ هنري يک جامعه را نشان مي‌دهد و مانند هنرهاي ديگر نشان از استعدادهاي يک جامعهردارد.
 
وي افزود: شعر در آموزه هاي اسلام و رويکرد مقام معظم رهبري جايگاه ويژه اي دارد و در هدايت انحراف افکار چون ابزار تاثير بسزايي دارد و هر جايي قرار است براي شعر ارزش گذاري کنيم هدف سرودن آن مطرح مي شود.
 
رئيس سازمان بسيج عشايري کشور ادامه داد: شهدا در ايران در مقاطع مختلف به ويژه دوران دفاع مقدس به خوبي ايفاي نقش کردند.
 
سعيدي عنوان کرد: چون عشاير با طبيعت خو دارند و از قيد و بندها رها هستند غالبا شعراي حماسي پرورش داده و در ميان خشم برنوهاي خود شعرهاي لطيفي دارند و بر روي اين برنو شعرهايي به قدمت تاريخ هک شده است.
 
وي از علاقه عشاير به شاهنامه ياد کرد و گفت: ظرفيت بالقوه اي در بين عشاير وجود دارد که شب شعر شهداي ايل مقدمه ايي بر اين موضوع است.
 
انتهاي پيام/۱۰۳۱ ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html